Szkolenia z terapii behawioralnej
III-stopniowy kurs: "Stosowana Analiza Zachowania w terapii dzieci z zaburzeniami ze spektrum autyzmu"
Szkolenie to zostało stworzone przez dr Annę Budzińską, współzałożycielkę Fundacji-Instytut Wspomagania Rozwoju Dziecka. Pierwsze szkolenie odbyło się w 1996 roku w Częstochowie. Obecnie szkolenie jest rozwijane i realizowane przez Niepubliczny Ośrodek Doskonalenia Nauczycieli Fundacji IWRD.
Czego nauczysz się na kursie terapii behawioralnej?
Terapia dzieci z autyzmem wymaga odpowiedniego przygotowania teoretycznego i praktycznego. W ramach trzystopniowego kursu nauczysz się:
- określania deficytów i zachowań nieprawidłowych u Twojego ucznia,
- jak skutecznie zachęcać ucznia do nauki – jak stosować systemy motywacyjne w terapii dzieci z ASD,
- technik uczenia wspomagających uczenie,
- jak stworzyć program edukacyjno-terapeutyczny dla Twojego ucznia,
- sposobów radzenia sobie z zachowaniami zakłócającymi naukę,
- jak zbierać dane z terapii i monitorować postępy ucznia,
- o najnowszych wynikach badań dotyczących terapii dzieci z zaburzeniami ze spektrum autyzmu.
Na zakończenie kursu uczestnik otrzyma materiały szkoleniowe i zaświadczenie o ukończeniu szkolenia wydane przez renomowaną placówkę, jaką jest Niepubliczny Ośrodek Doskonalenia Nauczycieli Fundacji IWRD. Ośrodek ten posiada również akredytację Kuratorium Oświaty.
Certyfkat Nauczyciela-Terapeuty Dziecka z Autyzmem
To szkolenie teoretyczno-praktyczne systematyzujące wiedzę nabytą podczas III-stopniowego szkolenia/kursu doskonalącego: “Terapia behawioralna dzieci z autyzmem” oraz pokazujące praktyczne zastosowanie technik uczenia i systemów motywacji podczas pracy z dziećmi z zaburzeniem autystycznym. Szkolenie to jest realizowane przez Niepubliczny Ośrodek Doskonalenia Nauczycieli Fundacji IWRD.
Kto może ubiegać się o Certyfikat Nauczyciela-Terapeuty Dziecka z Autyzmem?
- Osoby, które odbyły trzystopniowe szkolenie/kurs doskonalący: „Terapia behawioralna dzieci z autyzmem” organizowane przez IWRD lub Stowarzyszenie na Rzecz Edukacji Dzieci i Młodzieży z Autyzmem „Aperio” w Poznaniu lub przez Instytut Dziecka „Autus” w Poznaniu.
- Osoby, które odbyły trzystopniowe szkolenie poza IWRD oraz szkolenie uzupełniające w IWRD.
- Osoby, które ukończyły Studia Podyplomowe na Uniwersytecie Gdańskim: „Wczesne wspomaganie oraz edukacja i terapia dzieci i młodzieży z zaburzeniami rozwoju”, ścieżka: „Edukacja i terapia dzieci z całościowymi zaburzeniami rozwoju” lub Studia Podyplomowe na UG: „Stosowana Analiza Zachowania – terapia spektrum zaburzeń autystycznych”.
Certyfkat Analityka Zachowania
Certyfikat Analityka Zachowania powstał w odpowiedzi na potrzeby specjalistów poszukujących efektywnej, naukowej metody pracy terapeutyczno-edukacyjnej. Twórcą Certyfikatu jest Instytut Wspomagania Rozwoju Dziecka w Gdańsku.
Certyfikat opiera się na studiach podyplomowych ze Stosowanej Analizy Zachowania. Z kolei sam program studiów został opracowany na bazie wymagań Fourth Edition Task List, określonych dla tego typu studiów przez Behavior Analyst Certification Board. Gwarantuje to zgodność z najwyższymi światowymi standardami kształcenia terapeutów – analityków zachowania.
Kto może ubiegać się o Certyfikat Nauczyciela-Terapeuty Dziecka z Autyzmem?
Proces certyfikacji mogą rozpocząć osoby, które ukończyły lub są w trakcie studiów podyplomowych SAZ, a które wcześniej uzyskały tytuł magistra z zakresu:
- psychologii,
- pedagogiki,
- pedagogiki specjalnej,
- logopedii,
- pedagogiki wczesnoszkolnej.
Specjalizacje Certyfikatu Analityka Zachowania
Uzyskanie Certyfikatu Analityka Zachowanie możliwe jest aktualnie w czterech specjalizacjach:
- Nauczyciel – terapeuta osoby z autyzmem lub niepełnosprawnością intelektualną.
- Nauczyciel dziecka w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym.
- Psycholog, pedagog szkolny.
- Logopeda.
Twórcy platformy "Kwadrans dla Terapii"
Instytut Wspomagania Rozwoju Dziecka w Gdańsku
Realizujemy i wyznaczamy najwyższe standardy terapii. W naszym Instytucie rzetelna wiedza i wieloletnie doświadczenie są z powodzeniem wykorzystywane w terapii dzieci z zaburzeniem ze spektrum autyzmu. Wzorujemy się na modelu PCDI, USA. IWRD jest członkiem współzałożycielem międzynarodowej organizacji www.asai.science, której celem jest promowanie i wdrażanie najwyższych standardów w terapii. Diagnozujemy, prowadzimy liczne badania naukowe, publikujemy artykuły i wydajemy książki. Prezentujemy swoje osiągnięcia na krajowych i międzynarodowych konferencjach. Przeszkoliliśmy kilka tysięcy nauczycieli i terapeutów, zarówno w kraju, jak i w Europie. Podnosimy jakość edukacji dzięki stworzonemu przez nas ogólnopolskiemu systemowi certyfikacji.
Więcej informacji o Instytucie na www.iwrd.pl