Już wkrótce będziesz mógł zakupić przygotowywane przez nas pomoce ułatwiające prowadzenie terapii!
Wszystkie pomoce możesz mieć bez wychodzenia z domu, bez czekania na kuriera – potrzebujesz jedynie papieru i drukarki! Pomoce są tak przygotowane, że będziesz musiał je jedynie wydrukować lub w razie konieczności przykleić, zalaminować, przyczepić za pomocą rzepów do sztywnej podkładki, koszyka czy kartki. Szczegółowy sposób ich przygotowania znajdziesz w naszym kursie internetowym „Kwadrans dla terapii” oraz w książce „Skuteczna terapia dziecka z autyzmem”.
Pomoce edukacyjne zostały podzielone na dwa podstawowe działy: systemy motywacyjne oraz plany aktywności. W trzeciej sekcji, tzw. dodatkowej, znajdziesz symbole, które mogą być wykorzystywane w obu działach.
Jak już wiesz z naszego kursu i książki, skuteczna terapia wymaga odpowiedniego motywowania dziecka do wykonywania poszczególnych zadań i kształtowania zachowań alternatywnych do zachowań niepożądanych. Dlatego przygotowujemy dla Ciebie omówione w odcinkach 8, 9, 10, 11 i 12 systemy motywacyjne. Znajdziesz tu różnego rodzaju żetony, tabliczki do stawiania plusów oraz bogaty zasób obrazków lub obrazków połączonych z napisami, przedstawiających atrakcyjne dla dziecka przedmioty, smakołyki, aktywności i zabawy. Obrazki te mogą być umieszczane zarówno na tablicach wyboru nagród, jak i w planach aktywności.
Przygotowaliśmy też przykładowe kontrakty behawioralne, które mogą być dużym ułatwieniem podczas realizacji trudniejszych zadań.
Drugi dział dotyczący planów aktywności zawiera bardzo wiele różnorodnych pojedynczych symboli, symboli połączonych z napisami czy samych napisów. Są one pomocne w przygotowaniu planu dnia, planów na zabawę, planów rozwijających samodzielność czy umiejętności grafomotoryczne. Więcej informacji o tych zagadnieniach można znaleźć w odcinkach 19, 25, 31, 32 i 33.
Oba działy uzupełnione zostały o sekcję dodatkową, w której można znaleźć symbole wykorzystywane podczas całego dnia, zarówno w trakcie nauki przy pomocy planów aktywności, jak i w trakcie stosowania systemów motywacyjnych.